Verkeerseducatie

“10 op 10 voor een verkeersactieve school”: schooljaar 2016-2017

PERSBERICHT – 24 november 2016
Sint-Bernardusschool bekroond met gouden Verkeer op School-medaille
De Sint-Bernardusschool uit Bornem werd onlangs door de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) beloond met een gouden Verkeer op School-medaille. De school kreeg deze bekroning wegens haar inzet voor verkeers- en mobiliteitseducatie. In totaal reikt de VSV dit jaar 44 gouden, 140 zilveren, 491 bronzen en 3 kleuter Verkeer op School-medailles uit op basis van de activiteiten die de scholen inrichten.

Lopende actie :

Vanaf 28 september : Deelname aan ‘Route2school’

Met dit mobiliteitsproject wil het Instituut voor Mobiliteit (Universiteit Hasselt) en ABEONA Consult (Smart Technology) meer data verzamelen waarmee de verkeersveiligheid van schoolkinderen kan worden  verbeterd. Meer informatie lees je op www.route2school.be

Deelnemen aan de mobiliteitsenquête kan via app op smartphone en via pc.

Dinsdag 27 en woensdag 28 september 2016: FIETSPARCOURS IN DE SCHOOLOMGEVING

Op dinsdag leggen de jongens en meisjes van het vierde en vijfde leerjaar hun parcours af.  Op woensdag is het de beurt aan het zesde leerjaar.
Wij verwachten dat alle kinderen fietsen met een fiets die tiptop in orde is.  Iedereen draagt een fluo hesje en een fietshelm.

Vrijdag 16 september 2016: STRAPDAG

Straatactie op woensdag 7/09:
RED DE ZEBRA