Schoolstraat

← Terug naar Schoolinfo

De Victor Kegelsstraat is een SCHOOLSTRAAT.

De VICTOR KEGELSSTRAAT wordt ‘s morgens afgesloten van 08.20 uur tot 08.40 uur, ‘s avonds van 15.35 uur tot 15.50 uur en op woensdagmiddag van 12.10 uur tot 12.25 uur voor gemotoroiseerd verkeer. We vragen om zoveel mogelijk met de FIETS of TE VOET naar school te komen. Wie toch met de auto komt, kan parkeren aan de kerk of op de parking aan de Egied De Jonghestraat (stapspots) en na 25 meter stappen de school bereiken. De straat is toegankelijk voor voetgangers, fietsers, hulpdiensten en bewoners. De schoolomgeving is bijgevolg autoluw tijdens de piekmomenten.

Een rustige en aangename buurt, schone lucht en plaats voor de fietsers en voetgangers zijn hiervan positieve gevolgen.

Door de straat verkeersvrij te maken, kan de schoolomgeving voor kinderen en jongeren heel wat meer betekenen. Plaats die auto’s innamen, komt vrij voor voetgangers, fietsers, groen, ontmoeting, beweging en recreatie. Helaas zijn schoolomgevingen vandaag vaak drukke plaatsen met veel gemotoriseerd verkeer en weinig plaats voor de leerlingen zelf. Een schoolstraat is dus een belangrijke eerste stap richting een aangename en gezonde schoolomgeving.