Welkom in het eerste leerjaar

Naar het eerste leerjaar gaan is best spannend.

Een grote boekentas, een nieuwe juf, de trap omhoog, andere stoelen en banken, leren lezen, schrijven en rekenen ….

Natuurlijk blijven we knutselen, turnen, zwemmen, spelletjes spelen, dansen, zingen …
De juf van de derde kleuterklas en van het eerste leerjaar maken afspraken om de overstap minder groot te maken.

Om die stap (trap) van de kleuterschool naar de lagere school vlot te nemen, werken we de tweede week van juni een hele week samen rond

‘een

koffer

vol

verhalen’

De kleuters gaan bij het begin van de week naar het eerste leerjaar en maken kennis met ‘Zoempje’, de klaspop van de eerste klas, en het verhalenboek.

Er wordt de hele week rond gewerkt. De week wordt afgesloten met een bezoeknamiddag aan de eerste klas.

Daarna blijft Zoempje tot het einde van het schooljaar bij de kleuters om op 1 september samen met juf Rita vrolijk onze eersteklassers te ontvangen.

Goed om te weten

Alle materiaal dat nodig is in het eerste leerjaar krijgt uw kind gratis ter beschikking.

Alle werkboeken maar ook een

LAT – POTLOOD – GOM – PUNTENSCHERPER –

BALPEN (vanaf januari) – KLEURPOTLODEN –

VILTSTIFTEN – SCHAAR – LIJM – KNUTSELMATERIAAL.

U krijgt dus geen lijstje mee waarop staat wat uw kind nodig heeft in het 1ste leerjaar. Waar  jullie zelf voor zorgen is een goed (makkelijk) sluitende boekentas want ons leesboekje moet elke dag veilig heen en weer van huis naar school.
Graag een boekentas :
*  waar een A4-kaft in kan (daar zit mijn leesboek en klasagenda in)
*  met twee vakken zodat mijn drankje en koek niet bij mijn schoolgerei zit
* die ik op mijn rug kan dragen zo kan ik veiliger de trap op

Van wie is dit?

… is de  vraag die tijdens het schooljaar het vaakst gesteld wordt!

Mogen we daarom vragen om op alle schoolspullen zoals koekendoosje,

drinkbus, turn- en zwemkledij en zakje, …    de naam van uw kind te zetten.

Alleen dan raakt een verloren voorwerp of kledingstuk snel terug !

In de klas

Wat leer ik in de rekenlesjes?
Hoe ga ik leren lezen?
Vieren we onze verjaardag?
Krijg ik huiswerk en hoe maak ik dat?
Hoe ziet mijn klasdag eruit?
Wanneer gaan we turnen, zwemmen?

De juf beantwoordt al jullie vraagjes op de infoavond die doorgaat de eerste helft van september.

Dan zijn jullie welkom in mijn klasje, mogen jullie op mijn stoeltje zitten en in mijn bankje ontdekken wat we de eerste week al geleerd hebben.
Heel veel algemene informatie over de school vinden jullie  in het schoolreglement op deze website.