Middagafspraken

KLEUTERSCHOOL

De kleuters eten van 12.00 uur tot ongeveer 12.30 uur. Alle kinderen krijgen voldoende tijd om hun boterhammetjes op te eten. De kinderen worden niet gedwongen om te eten, wel gestimuleerd. Bij de boterhammen krijgen de kinderen water van de kraan.

De kinderen zitten in groepjes aan tafel en eten met het mondje toe, dus praten tijdens het eten kan niet. De kleuters blijven tijdens het eten aan hun tafel zitten en leggen hun brooddoos na het eten in het midden van de tafel. De kleuters gaan samen en onder begeleiding naar de speelplaats.

Wat wel: boterhammetjes

Wat niet: fruitsapjes – zoetigheden

LAGERE SCHOOL

Tijdens het eten zijn de leerlingen stil, gedragen zich correct (tafelmanieren) en blijven op hun plaats zitten.

De leerlingen eten in drie groepen (afhankelijk van de grootte van de klasgroep). De leerlingen eten van 12.00 uur tot 12.20 uur, van 12.20 uur tot 12.40 uur of van 12.40 uur tot 13.00 uur. De leerlingen komen zelfstandig naar de eetzaal en geven aan wanneer ze klaar zijn met eten om dan op eigen houtje weer naar de speelplaats te gaan. Ze steken hun brooddoos in de boekentas (of brooddozenbak) en komen niet in de klassen. De gang en de toiletten zijn geen speelplaats. De leerlingen zijn beleefd tegen elkaar én de middagmoeders. Bij warm weer eten de leerlingen buiten.

Wat wel: boterhammen

Wat niet: fruitsapjes en ander zoetigheden

middagmoekes: Christiane, Kim, Sarah, Martine, Greet, Sabine, Kellie